Wonen doen we samen

Campagne, visuele stijl, website

Wonen doen we samen

Case

Betaalbaar en goed wonen is belangrijk. Woningcorporatie Aedes is de branchevereniging van woningcorporaties in Nederland. Samen beheren ze 2,4 miljoen huurwoningen, waarin 4 miljoen mensen wonen. Een belangrijke taak van de corporaties is zorgen voor goed en betaalbaar wonen voor mensen die - om welke reden dan ook - een steuntje in de rug nodig hebben. In deze sector gebeuren veel mooie dingen, maar lang niet iedereen ziet dat. Aan ons de taak om de corporatiesector met een campagne meer in de spotlights te zetten. Dat doen we door een visuele stijl, landingspagina en verschillende on- en offlinemiddelen te ontwikkelen. Zo dragen we bij aan een sterkere positionering en meer zichtbaarheid van Aedes.

Klant

Aedes

Dienst(en)

campagne Vormgeving & DTP Website 

Onze aanpakWe ontwikkelden de campagne ‘Wonen doen we Samen’. Hiermee stelde Aedes de sector opnieuw voor aan Nederland, zowel aan de huurders als aan de stakeholders. De boodschap: “Wie zijn we, wat doen we en vooral: voor wie doen we het en met wie? Want wonen in Nederland, dat doen we samen.” De huurders stonden centraal in de campagne, zij kunnen het beste vertellen wat ‘prettig wonen’ betekent.

Het resultaat – We verzamelden mooie verhalen van allerlei huurders, waarin zij vertellen waarom het hebben van een (betaalbaar) huis voor hen zo belangrijk is. Deze persoonlijke verhalen vormen de basis van de social mediacampagne. Verder maakten we video’s, infographics (op basis van allerlei cijfers van Aedes over wonen in Nederland) over verschillende thema’s. Denk aan thema’s als ‘Wat doen de woningcorporaties in Nederland?’, ‘Duurzaamheid’, ’Leefbaarheid’, ‘Innovatie in de nieuwbouw’ en ‘Bijzondere doelgroepen’.

Uit een meting bleek een grote stijging in waardering. Voor de campagne was 20% van de doelgroep te spreken over de rol van woningcorporaties. Na deze campagne was dit 40%! Een mooi resultaat.