Vervoer vanuit het hart

Logo ontwerp

Vervoer vanuit het hart

Case

In het hart van Nederland gaat een nieuwe vervoerder rijden; dat vraagt om een nieuw logo! Busmaatschappij Syntus Utrecht, onderdeel van Keolis Group, verzorgt sinds het winnen van de concessie in 2016 het busvervoer in de provincie Utrecht. Aan ons de vraag een passend beeldmerk te ontwerpen dat recht doet aan de waarden van Syntus Utrecht én past bij de provincie.

Klant

Syntus Utrecht

Dienst(en)

campagne Positionering Strategie Vormgeving & DTP 

Aanpak
Vertrekpunt van deze mooie opdracht is het logo van de provincie Utrecht waarin het +-teken centraal staat. Want die + sluit aan bij Syntus Utrecht, een bedrijf dat méér biedt dan goed busvervoer; Syntus gaat voor ongewoon goed.

De provincie Utrecht staat ook voor het hart van Nederland, een symbool van passie voor mobiliteit van Syntus. Daarnaast verbindt Syntus bestemmingen voor haar reizigers en biedt het bedrijf oneindig veel reismogelijkheden als aanbieder van ketenmobiliteit. Die waarden verbeelden we met de lemniscaat, de oneindige lus. Wie door zijn oogharen kijkt ziet bovendien een vlinder, symbool voor vrijheid en schoonheid. Maar ook voor (milieu)vriendelijk, want Syntus gaat voor duurzaamheid.

Zo ontwerpen we een beeldmerk dat de kern raakt van Syntus Utrecht: (on)gewoon goed openbaar vervoer in de provincie Utrecht, met hart voor reizigers en passie voor mobiliteit, verbindend in de regio en met oog voor duurzaamheid.

Uiteraard verdient dit beeldmerk de kleur van passie, helder rood. Ook stellen we de richtlijnen op voor de fotografie die past bij het merk én geven we de introductiecampagne van Syntus Utrecht vorm.

Waar we trots op zijn
Wie nu door ‘onze’ provincie reist kan er niet omheen: Vervoer vanuit het hart op alle bussen van Syntus Utrecht. En dat maakt ons toch wel trots

Waar we ook blij van worden is de goede samenwerking die we sinds het begin hebben gerealiseerd. Nog steeds geven we inhoudelijk en visueel vorm aan de campagnes en communicatiemiddelen van Syntus Utrecht. Bovendien mochten we ook het kleurige beeldmerk ontwikkelen van de 100% elektrische bussen die inmiddels aan de vloot zijn toegevoegd.