Valtra trekt de aandacht

Video campagne

Valtra trekt de aandacht

Case

Valtra is een eigenwijs, relatief jong, Fins tractormerk met aandacht voor design. In een tractormarkt vol onzekerheid loopt weliswaar niet het marktaandeel terug, maar wel de absolute vraag. Berustend bij de pakken neerzitten? Dat is niks voor Valtra. Of wij een idee hebben? Jazeker. Altijd.

Klant

Mechan Groep

Dienst(en)

Concept & Strategie Full Service Marketing & Communicatie Video Vormgeving & DTP 

Aanpak
3-2-1 Actie! Een inhoudelijk sterke aanbieding (met voordelige financiering, extra garantie en gratis onderhoud) vormt de basis. Die aanbieding wordt op een -zeker voor deze branche – bijzondere manier onder de aandacht gebracht, met een duidelijke link naar de wereld van filmsterren en rode lopers. De modellen van Valtra spelen de hoofdrol en duiken op in vier nagespeelde blockbusters die speciaal voor de actie gemaakt zijn. De première vindt plaats in een zelf ontwikkelde trekker-drive-in bioscoop, waar stoere meiden met buikwinkels popcorn en Valtra-bier (trekker een open!) uitdelen. Een team gaat langs bij alle Valtra-dealers en creëert zo bakken met social media-content ter distributie.

Waar we trots op zijn
Na presentatie op het internationale marketing congres van Valtra in Finland, wilden ook België, Denemarken en Portugal met deze campagne aan de slag. Leuk voor ons maar vooral ook leuk voor de Nederlandse marketing afdeling van Mechan Groep. Overal worden veel positieve reacties van eindgebruikers en dealers genoteerd, alsmede een substantieel aantal orders. Met een tevreden klant tot gevolg.