Weten wat werkt

Contentmarketing

Weten wat werkt

Case

Help ons onze nieuwe positionering als kennispartner op het gebied van adverteren te vertalen naar een maatwerk contentstrategie per branche en doelgroep. Zodat onze kennis, inzichten, databronnen en succesverhalen optimaal worden ingezet voor effectieve campagnes en een gestroomlijnd salesproces.

Klant

De Persgroep

Dienst(en)

Concept & Strategie Marketing & Communicatie 

Aanpak
De crux in deze opdracht was de samenwerking te faciliteren tussen verschillende afdelingen – sales, marketing en de interne academie – om productontwikkeling en campagnes op elkaar af te stemmen. En het aanbod vanuit De Persgroep optimaal af te stemmen op verschillende doelgroepen.

Met medewerkers van verschillende afdelingen hebben we in een aantal scrum-sessies de processen in kaart gebracht en geoptimaliseerd. We hebben persona’s opgesteld en de customer journey in kaart gebracht en ingevuld. Ook maakten we een ‘handboek’ waarin de nieuwe positionering is doorvertaald naar branche, doelgroep en middel. In een reeks masterclasses hebben we medewerkers getraind in hun nieuwe rol als kennispartners.

Waar we trots op zijn
Samen met De Persgroep hebben we de nieuwe identiteit kunnen vertalen naar relevante en effectieve campagnes voor de doelgroep.