Lekker eten van dichtbij

Wervingscampagne

Lekker eten van dichtbij

Case

Voedsel uit de korte keten gaat met maximaal één tussenschakel van land naar hand, van boer naar bord. Dat zorgt voor lagere impact op het milieu, een eerlijke prijs voor boeren en duurzame landbouw, met oog voor het landschap en de natuur. Aan ons de taak om de inwoners van Zuid-Holland van die voordelen te overtuigen en ze klant te maken van de korte keten

Klant

De Kortste Weg

Dienst(en)

Concept & Strategie Positionering Video Vormgeving & DTP Website 

Aanpak
Stap 1 in de uitvoering van deze mooie opdracht was het bedenken van een passende naam voor dit project van de Natuur- en Milieufederatie Zuid-Holland. We kwamen met De Kortste Weg, want wie van dichtbij koopt kiest voor de kortste weg naar een duurzame landbouw en eerlijke prijzen voor Zuid-Hollandse boeren.

Vervolgens kozen we ervoor om in de oogsttijd een scherp ingestoken mediacampagne te lanceren via driehoeksborden, social media en met spotjes op lokale radio- en tv-zenders. En met resultaat: de campagne werd opgepikt en leidde zelfs tot protest van de klassieke agrariërs. Mooi!

Toen we als ‘merk’ bekend waren, hebben we ingezet op de inhoud: het verhaal van de korte keten. Met journalistieke artikelen en promotie van ‘onze’ boeren hebben we de inwoners van Zuid-Holland laten zien waaróm de korte keten een goed alternatief is voor de supermarkt.

Ook realiseerden we een website waar bezoekers door het bestellen van verschillende proefpakketten direct kunnen proeven wat de korte keten ze te bieden heeft.

 

Waar we trots op zijn
Samen met de Natuur- en Milieufederatie hebben we een opvallende en sterk inhoudelijke campagne neergezet die bijdraagt aan de bewustwording rondom voedseltransitie en het belang van de korte keten. Waarbij de gedeputeerde als eerste een smakelijk proefpakket ontving van een van onze boeren.

 

Zie ook: www.dekortsteweg.nl