Het gevoel van veilig

Introductiecampagne

Het gevoel van veilig

Case

Help ons onze nieuwste sportieve lijn veiligheidsschoenen te lanceren. Zodat ook jongeren deze hippe sneakers adopteren.

Klant

EMMA Safety Footwear

Dienst(en)

Concept & Strategie Drukwerk Marketing & Communicatie Video Vormgeving & DTP 

Aanpak
Veiligheidsschoenen zijn niet per se een sexy onderwerp. Toch zijn de nieuwe veiligheidsschoenen van EMMA ontworpen om dat juist wél te zijn. Hip, vlot, opvallend én natuurlijk veilig.

Insteek van onze campagne om die boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen, was het verleiden van de eindgebruikers: de dragers van de schoenen. En zo via hen de inkopers en dealers te overtuigen de schoenen in te kopen en aan te bieden.

Met een korte video – geschikt voor social media – hebben we de nieuwe lijn geïntroduceerd als sportschoen, waarmee je topprestaties levert op de werkvloer. Werksituaties presenteren we als sportvelden waarop werknemers sporthelden zijn. Ook de naam van de nieuwe lijn bedachten we vanuit dit concept: EMMA ATHLETIC. DESIGNED TO PERFORM. Great looks, highly comfortable and maximum protection.

Waar we trots op zijn
Samen met EMMA hebben we een campagnelijn en uitwerking neergezet die klopt bij de gedachte achter de schoen: zó sportief dat je ze (bijna) vergeet uit te doen na werktijd.