Innovatie zichtbaar, tastbaar en klikbaar maken

Website

Innovatie zichtbaar, tastbaar en klikbaar maken

Case

Ontwerp en realiseer een website die past bij de nieuwe huisstijl van DCHI. Presenteer de complexe boodschap helder en overzichtelijk

Klant

DCHI

Dienst(en)

Full Service Vormgeving & DTP Website 

Aanpak
Projectmanager Patrick Huisman: “DCHI kwam bij DDK met de opdracht een nieuwe website neer te zetten op basis van een bestaande, mooie huisstijl. Op basis van een flowchart maakten we inzichtelijk hoe een bezoeker de website zou navigeren.

De navigatiestructuur was best ingewikkeld omdat er veel informatie is over te brengen. We hebben het advies gegeven te werken met onderkopjes in de menustructuur om het overzicht te behouden. Dat advies nam DCHI over. Ook hebben we voor nieuwe bezoekers die weinig bekend zijn met het werk van DCHI op de homepage opvallende blokjes geplaatst met een beknopte samenvatting van de drie kernactiviteiten.

In enkele strategische en inhoudelijke sessies kwamen we samen met de klant van schetsen naar een website die klaar was voor vormgeving. Onze in-house studio ging daarmee aan de slag terwijl ik me op de technische ondersteuning richtte. Als je een website overzet, moet je rekening houden met bijvoorbeeld redirects zodat links op andere sites blijven werken. We gingen dus tegelijk aan de slag met vorm en met functie van de site. Door daarin gelijk op te trekken, voorkwamen we dat in vorm iets ontstond wat technisch niet werkbaar was, en andersom.

We ontworpen verschillende modules voor een duidelijk onderscheid tussen nieuws en events. Anders raken de evenementen ondergesneeuwd. Ik vind het leuk om een project te managen, ook bij onverwachte wendingen. Daar kun je als bureau je meerwaarde bewijzen. De klant wist goed wat hij wilde, maar stond altijd open voor onze inbreng en adviezen. Dat zijn wat mij betreft de beste samenwerkingen.”

Oplevering
Patrick: “Het contact met de klant liep goed en zo hebben we in relatief korte tijd een geheel nieuwe website gerealiseerd. Hiermee kon de klant verder. Vooral omdat we bij oplevering een opfristraining hebben gegeven voor het CMS, WordPress. Hoewel ze ermee bekend waren, kan het nooit kwaad om specifiek voor de nieuwe site door de beheerfunctionaliteiten heen te lopen. Het is een frisse, nieuwe website die bijdraagt aan de communicatie van DCHI. Daar ben ik trots op.”