Het gezicht van de stad

Introductiecampagne

Het gezicht van de stad

Case

Aandacht voor de nieuwe vaste expositie, maar ook aandacht voor de functie van het archief als openbaar publiekscentrum. Vanuit die behoefte vroeg Het Utrechts Archief ons een campagnebeeld te ontwikkelen én duidelijk te maken aan het publiek dat het archief openbaar en dus toegankelijk is.

Klant

Het Utrechts Archief

Dienst(en)

Concept & Strategie Vormgeving & DTP 

Aanpak
De status van Het Utrechts Archief maakt de positionering ingewikkeld: géén museum maar wel publiekelijk toegankelijk. Met vaste en wisselende exposities over de geschiedenis (en toekomst) van Utrecht.
Als uitnodiging naar het publiek – Utrechters maar ook toeristen – bedachten we de toevoeging ‘EXPO’. Een duidelijke en internationaal bekende markering van een openbare tentoonstelling.

Om de uitnodiging extra kracht bij te zetten, bedachten we de naam voor de nieuwe vaste expositie: Utrecht begint hier. Helder voor toeristen, maar ook een mooie verwijzing naar de rijke collectie van het archief over het ontstaan en de ontwikkeling van Utrecht.

Uitgangspunt voor de vormgeving van o.a. Abri’s, posters, flyers, spandoeken en programmaboekjes, vormde het historische pand van het archief. Dat illustreerden we in iconische stijl met een eigentijds tintje.

Waar we trots op zijn
Het Utrechts Archief is een van onze vaste opdrachtgevers met een gouden randje; niks zo leuk als te werken voor je eigen stadsie.