Positieve resultaten vragen om extra aandacht. Zo ook de financiële jaarcijfers van 2019. In nauwe samenwerking met Triodos Investment Management schreven we een script en voice-over voor de video waarin Jacco Minnaar, Chair of the Management Board, de jaarcijfers presenteert. Maar een beeld zegt meer dan duizend woorden, dus dachten we mee over het verbeelden van de maatschappelijke impact die Triodos realiseert. En natuurlijk hebben we vervolgens gezorgd voor de productie, opnames en montage van de film.
Het eindresultaat? Een snackable video waarin kort en bondig de resultaten voor zich spreken!
Ook maakten we een versie zónder jaarcijfers, waarin we de impact van de Triodos-fondsen belichten.
Ook offline impact
Voor iedereen die nog moet worden overtuigd van de missie en impact van Triodos Investment Management, maakten we een serie one-pagers over de verschillende fondsen. Onze toegevoegde waarde: meedenken over de kern van de zaak. Want hoe korter, des te krachtiger. Dus schrappen, schuiven, passen en meten. Resultaat: de kern van ieder fonds op één A4. Om te verleiden en overtuigen, gedrukt maar natuurlijk ook digitaal in pdf-vorm.
Waar we trots op zijn
Het is altijd bijzonder fijn om met een opdrachtgever te werken vanuit gedeelde ambities. Triodos Investment Management staat voor échte impact, daar dragen we graag aan bij.
We zijn er trots op dat we – in een fijne samenwerking – tot de kern van de zaak zijn gekomen. Dat we het grote verhaal klein en tastbaar hebben kunnen maken. Zonder de impact ervan te verkleinen.
Aanpak
Vertrekpunt van deze mooie opdracht is het logo van de provincie Utrecht waarin het +-teken centraal staat. Want die + sluit aan bij Syntus Utrecht, een bedrijf dat méér biedt dan goed busvervoer; Syntus gaat voor ongewoon goed.
De provincie Utrecht staat ook voor het hart van Nederland, een symbool van passie voor mobiliteit van Syntus. Daarnaast verbindt Syntus bestemmingen voor haar reizigers en biedt het bedrijf oneindig veel reismogelijkheden als aanbieder van ketenmobiliteit. Die waarden verbeelden we met de lemniscaat, de oneindige lus. Wie door zijn oogharen kijkt ziet bovendien een vlinder, symbool voor vrijheid en schoonheid. Maar ook voor (milieu)vriendelijk, want Syntus gaat voor duurzaamheid.
Zo ontwerpen we een beeldmerk dat de kern raakt van Syntus Utrecht: (on)gewoon goed openbaar vervoer in de provincie Utrecht, met hart voor reizigers en passie voor mobiliteit, verbindend in de regio en met oog voor duurzaamheid.
Uiteraard verdient dit beeldmerk de kleur van passie, helder rood. Ook stellen we de richtlijnen op voor de fotografie die past bij het merk én geven we de introductiecampagne van Syntus Utrecht vorm.
Waar we trots op zijn
Wie nu door ‘onze’ provincie reist kan er niet omheen: Vervoer vanuit het hart op alle bussen van Syntus Utrecht. En dat maakt ons toch wel trots
Waar we ook blij van worden is de goede samenwerking die we sinds het begin hebben gerealiseerd. Nog steeds geven we inhoudelijk en visueel vorm aan de campagnes en communicatiemiddelen van Syntus Utrecht. Bovendien mochten we ook het kleurige beeldmerk ontwikkelen van de 100% elektrische bussen die inmiddels aan de vloot zijn toegevoegd.