Onze aanpak – Om meer forensisch artsen te werven, brachten we eerst de doelgroep goed in kaart. Waar komt dit tekort vandaan? Om forensisch arts te worden, moet je de bachelor geneeskunde hebben afgerond. Na drie jaar kunnen geneeskundestudenten kiezen voor de specialisatie forensische geneeskunde. We onderzochten wat studenten tegenhoudt om voor forensische geneeskunde te kiezen. Wat blijkt? Studenten weten niet wat het beroep forensisch arts inhoudt! Iets met lijkschouw…? Maar forensisch artsen doen zoveel meer! Tijd om al deze interessante werkzaamheden uit te lichten.

Voorbeelden campagne GGD GHOR

Het resultaat – Voor de campagne ontwikkelden we een landingspagina, video’s, artikelen, persberichten, factsheets, social posts, flyers en posters met weetjes over het vak. Zo krijgen studenten meer kennis over het werk. Ook lichtten we karaktereigenschappen die een forensisch arts bezit uit en vroegen we of studenten zich hiermee identificeren. Zo ontdekken ze gelijk of er een match is.

Inmiddels is het grootste tekort weggewerkt, maar GGD GHOR Nederland is nog steeds heel blij met elke student die zich aanmeldt voor deze boeiende specialisatie!

Aanpak
Veiligheidsschoenen zijn niet per se een sexy onderwerp. Toch zijn de nieuwe veiligheidsschoenen van EMMA ontworpen om dat juist wél te zijn. Hip, vlot, opvallend én natuurlijk veilig.

Insteek van onze campagne om die boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen, was het verleiden van de eindgebruikers: de dragers van de schoenen. En zo via hen de inkopers en dealers te overtuigen de schoenen in te kopen en aan te bieden.

Met een korte video – geschikt voor social media – hebben we de nieuwe lijn geïntroduceerd als sportschoen, waarmee je topprestaties levert op de werkvloer. Werksituaties presenteren we als sportvelden waarop werknemers sporthelden zijn. Ook de naam van de nieuwe lijn bedachten we vanuit dit concept: EMMA ATHLETIC. DESIGNED TO PERFORM. Great looks, highly comfortable and maximum protection.

Waar we trots op zijn
Samen met EMMA hebben we een campagnelijn en uitwerking neergezet die klopt bij de gedachte achter de schoen: zó sportief dat je ze (bijna) vergeet uit te doen na werktijd.

 

 

Aanpak

Om de feitelijke gegevens optimaal te presenteren, hebben we een nieuwe huisstijl ontwikkeld om de alle communicatie van De Staat van Utrecht vorm te kunnen geven. Een eigentijdse stijl met een complete set aan elementen om de verschillende onderzoeksthema’s mee te kunnen onderscheiden.

Die stijl hebben we doorvertaald naar de gedrukte onderzoeksspecials die de provincie jaarlijks uitgeeft om de resultaten te delen. Bovendien hebben we het drukwerk begeleid om deze opdrachtgever van A tot Z te ontzorgen.

 

Waar we trots op zijn

Al zeggen we het zelf: de onderzoeksspecials zien er gewoon erg gaaf uit. Toffe vormgeving, strak toegepast en puik drukwerk. Oordeel zelf!