Aanpak
Veiligheidsschoenen zijn niet per se een sexy onderwerp. Toch zijn de nieuwe veiligheidsschoenen van EMMA ontworpen om dat juist wél te zijn. Hip, vlot, opvallend én natuurlijk veilig.
Insteek van onze campagne om die boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen, was het verleiden van de eindgebruikers: de dragers van de schoenen. En zo via hen de inkopers en dealers te overtuigen de schoenen in te kopen en aan te bieden.
Met een korte video – geschikt voor social media – hebben we de nieuwe lijn geïntroduceerd als sportschoen, waarmee je topprestaties levert op de werkvloer. Werksituaties presenteren we als sportvelden waarop werknemers sporthelden zijn. Ook de naam van de nieuwe lijn bedachten we vanuit dit concept: EMMA ATHLETIC. DESIGNED TO PERFORM. Great looks, highly comfortable and maximum protection.
Waar we trots op zijn
Samen met EMMA hebben we een campagnelijn en uitwerking neergezet die klopt bij de gedachte achter de schoen: zó sportief dat je ze (bijna) vergeet uit te doen na werktijd.
Aanpak
Om de feitelijke gegevens optimaal te presenteren, hebben we een nieuwe huisstijl ontwikkeld om de alle communicatie van De Staat van Utrecht vorm te kunnen geven. Een eigentijdse stijl met een complete set aan elementen om de verschillende onderzoeksthema’s mee te kunnen onderscheiden.
Die stijl hebben we doorvertaald naar de gedrukte onderzoeksspecials die de provincie jaarlijks uitgeeft om de resultaten te delen. Bovendien hebben we het drukwerk begeleid om deze opdrachtgever van A tot Z te ontzorgen.
Waar we trots op zijn
Al zeggen we het zelf: de onderzoeksspecials zien er gewoon erg gaaf uit. Toffe vormgeving, strak toegepast en puik drukwerk. Oordeel zelf!